ESTATUTS DE LA FEDERACIÓ ANDORRANA DE TRIATLÓ I DISCIPLINES ASSOCIADES

 

TITOL I DISPOSICIONS GENERALS

TITOL I DISPOSICIONS GENERALS 3
Article 1. DENOMINACIÓ, DURADA I CAPACITAT JURÍDICA  3
Article 2. FINALITAT I LLEI APLICABLE 3
Article 3. ESPECIALITATS I DISCIPLINES ESPORTIVES 3
Article 4. DOMICILI 4
Article 5. FUNCIONS 4
Article 6. MEMBRES DE LA FATRI 6
Article 7. DRETS I OBLIGACIONS DELS MEMBRES FEDERATS 6
Article 8. INTEGRACIÓ 8
Article 9. LLICÈNCIES 8
Article 10. COMPETICIONS 8
Article 11. CARACTER FEDERAT I NO FEDERAT 8
Article 12. SELECCIÓ NACIONAL 9
Article 13. ASSEGURANÇA EVENTS 9
TITOL II. ÒRGANS DE GOVERN I DE REPRESENTACIÓ 9
Article 14. ÒRGANS DE GOVERN 9
Article 15. L’ASSEMBLEA GENERAL 9
Article 16. CONVOCATORIA DE L’ASSEMBLEA GENERAL 10
Article 17 : COMPETÈNCIES DE L’ASSEMBLEA GENERAL 10
Article 18: ASSEMBLEA ORDINÀRIA I EXTRAORDINÀRIA 11
Article 19. MESA DE L’ASSEMBLEA GENERAL 12
Article 20. PRESIDÈNCIA DE LA MESA 12
Article 21. ACTA DE L’ASSEMBLEA GENERAL 12
Article 22. LA JUNTA DIRECTIVA 13
Article 23. MEMBRES DE LA JUNTA DIRECTIVA 13
Article 24. GRATUITAT DELS CÀRRECS DE LA JUNTA 14
Article 25. CONVOCATÒRIA I CONSTITUCIÓ DE LA JUNTA 14
   
Article 26. EL PRESIDENT 14
Article 27 : VICE-PRESIDENT 15
Article 28 : TRESORER 15
Article 29 : SECRETARI 15
Article 30 : VOCALS 16
Article 31 : DURADA I ELECCIÓ DELS CÀRRECS DE LA JUNTA 16
Article 32 : MANCA DE CANDIDATURES 18
Article 33 : SUBSTITUCIÓ DE MEMBRES DE LA JUNTA 18
Article 34 : CESSAMENT O SUSPENSIÓ DELS MEMBRES DE LA JUNTA 18
TITOL III RÈGIM DOCUMENTAL I ECONOMIC 18
Article 35 : REGIM DOCUMENTAL 18
Article 36 : REGIM ECONÒMIC 19
Article 37 : COMPTES ANUALS 19
Article 38 : INGRESSOS 19
TÍTOL IV.- RÈGIM DISCIPLINARI 20
Article 39: INFRACCIONS, SANCIONS I PROCEDIMENT SANCIONADOR 20
TITOL V. ÀMBIT JURISDICCIONAL 23
Article 40 : RECURSOS FEDERATIUS I COMPETÈNCIA JURÍDICA 23
TITOL VI. REFORMA I DISSOLUCIÓ DELS ESTATUTS 23
Article 41. REFORMA 23
Article 42 : DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ 23
REGLAMENT DE SUBVENCIONS DE LA FEDERACIÓ ANDORRANA DE TRIATLÓ,  
DUATLÓ, AQUATLÓ, i altres disciplines associades, (FATRI) 24

 

 

 

 

TITOL I DISPOSICIONS GENERALS

 

Article 1. DENOMINACIÓ, DURADA I CAPACITAT JURÍDICA.- La FEDERACIÓ ANDORRANA DE TRIATLÓ, DUATLÓ, AQUATLÓ I DISCIPLINES ASSOCIADES,

D’ANAGRAMA F.A.T.R.I., (En endavant, FATRI) és una entitat privada d’interès públic i social, constituïda per una durada indefinida, que gaudeix de personalitat jurídica i capacitat d’obrar plenes per al compliment dels seus fins, els quals no tenen caràcter lucratiu, es basa en principis democràtics i està constituïda per clubs, agrupacions i seccions d'acció esportiva, esportistes, arbitres i tècnics, que es dediquin a la pràctica de les diferents especialitats esportives de TRIATLÓ, DUATLONS, AQUATLONS i altres disciplines associades, en la forma i per a la consecució dels objectius que es defineixen en els presents Estatuts.

 

Exerceixen per delegació funcions públiques de caràcter administratiu, i actuen com a agents col·laboradors de l’Administració pública.

 

Article 2. FINALITAT I LLEI APLICABLE.- La FATRI té com a finalitat bàsica la d’ordenar, impulsar i dirigir tota activitat esportiva de Triatló, Duatló, Aquatló i disciplines associades, a Andorra, en coordinació amb el Ministeri competent en Esports, d’acord amb el que disposen aquest Estatuts, la legislació vigent en la matèria i la que en un futur es pugui dictar, a la que s’haurà d’adaptar.

 

La FATRI es regeix per la Llei de l'Esport de 30 de juny de 1998; per la Llei qualificada d’associacions, del 29 de desembre del 2000, i per la Llei 3/2016, del 10 de març, de creació de l'Agència Andorrana Antidopatge; per aquests Estatuts, pels acords adoptats vàlidament pels seus òrgans i per la normativa futura que pugui existir.

 

Així mateix, es sotmetrà a les disposicions de la Federació Internacional corresponent.

 

Article 3. ESPECIALITATS I DISCIPLINES ESPORTIVES.- S’entén per esport o especialitat esportiva aquella activitat bàsicament física, lliure i voluntària, practicada individual o col·lectivament, en forma de competició o lleure i sotmesa a una normativa reglamentaria, assumida pels òrgans federatius.

 

La FATRI, es una entitat que agrupa diferents especialitats, esportives derivades de la practica del Triatló, i en conseqüència son competència d’aquesta Federació les especialitats esportives següents:

 

  • Triatló de Carretera
  • Triatló de muntanya
  • Triatló d’Hivern
  • Duatló de carretera
  • Duatló de muntanya
  • Aquatló
  • Totes les disciplines associades segons la Federació Internacional de Triatló.

 

 

Article 4. DOMICILI : El domicili social de la FATRI és al carrer Narciso Yepes, s/n, CENTRE DE TECNIFICACIÓ D'ORDINO, AD300 ORDINO, i pot ser modificat per l’Assemblea General a proposta de la Junta Directiva, fet que ha de ser comunicat al ministeri competent en Esports.

 

Article 5. FUNCIONS : La FATRI, sense perjudici de les competències i estaments que la composen, i a més de les activitats pròpies de govern, gestió, administració, organització i reglamentació de les diferents especialitats esportives de la seva competència a Andorra, exerceix, en coordinació amb el Ministeri competent en Esports, les funcions següents :

 

  1. Planificar, promoure, dirigir, regular, coordinar, organitzar i encarregar-se de la tutela de les disciplines i especialitats esportives que li son pròpies, informant regularment dels seus programes i activitats al Ministeri competent en

 

  1. Contribuir mitjançant la informació i la difusió adequada a un major coneixement de l’Esport del Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines

 

  1. Vetllar pels interessos comuns dels clubs o seccions esportives, entitats, esportistes i altres membres que d’ella

 

  1. Promoure la reglamentació a Andorra de l’Esport del Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines associades, assessorant i col·laborant amb l’Administració en allò que hi sigui

 

  1. Crear, atendre i potenciar projectes i iniciatives que tendeixin a la conservació de l’entorn natural i el medi ambient, procurant sempre el respecte amb la natura en la promoció de les seves especialitats

 

  1. Ostentar la representació de les especialitats del Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines associades a Andorra davant de l’administració i de tot altre organisme oficial o particular, tant a nivell nacional com

 

  1. Promoure i qualificar les competicions esportives del Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines associades, oficials a Andorra, així com l’atribució de puntuacions i titulacions o

 

  1. Encarregar-se de la tutela de les competicions de caràcter nacional o internacional que es disputin a Andorra, controlant i sancionant l’ús de substancies i grups farmacològics prohibits així com els mètodes no admesos en l’Esport, en col·laboració amb els òrgans

 

  1. Exercir la potestat disciplinaria sobre les persones físiques i jurídiques que configuren l’ens

 

  1. Proposar al Consell Andorrà de l’Esport la incorporació d’una especialitat esportiva dins de la Federació.

 

  1. Actuar en Col·laboració i coordinació plenes amb els òrgans esportius de l’administració en la organització o tutela de les competicions i activitats oficials d’àmbit estatal i Internacional que tinguin lloc al Principat d’Andorra.

 

  1. Col·laborar amb els òrgans esportius de l’Administració, en concret amb els ministeris encarregats, així com amb l’escola de Formació de Professions Esportives i de Muntanya i altres, en tot el que estigui relacionat amb la formació de tècnics relacionats amb l’Esport i els

 

  1. Lliurar contra pagament les llicències esportives per poder participar en activitats o competicions oficials dins de l’àmbit d’Andorra i

 

  1. Acceptar o denegar la afiliació de membres a la Federació, conforme a les disposicions dels presents Estatuts i la normativa

 

  1. Obtenir i gestionar els mitjans econòmics necessaris per a la realització dels seus

 

  1. Vetllar pel compliment i la interpretació correcta de les reglamentacions i normes tècniques vigents en cada

 

  1. La promoció, el foment i l’organització de competicions i altres activitats esportives amb altres federacions esportives, tant dins del marc territorial del Principat d’Andorra com

 

  1. Emetre les circulars o procediments corresponents a competició, llicències federatives, disciplina esportiva, organitzadors de competicions i altres que la Junta Directiva consideri

 

  1. L’impuls, la planificació i el control, en coordinació amb l’Administració, de l’esport d’elit i d’alt nivell, i vetllar per la formació integral i la millora esportiva continuada dels

 

  1. La col·laboració en les activitats que es desenvolupen dins l’àmbit de l’esport escolar i

 

  1. Expedir les llicències esportives per poder participar en activitats o competicions oficials en l’àmbit del Principat d’Andorra, les quals també habiliten per a les activitats o competicions d’àmbit internacional, quan compleixin els requisits establerts

 

  1. En general, disposar el que convingui per a la millora de la practica de les disciplines i especialitats esportives previstes, amb especial atenció a la seguretat de l’esmentada

 

 

Article 6. MEMBRES DE LA FATRI: Hauran d’afiliar-se a la FATRI els clubs i seccions esportives legalment constituïts d’acord amb la legislació vigent que tinguin per objecte fomentar i promoure la practica de l’Esport del Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines associades, en qualsevol de les seves especialitats, pagant les quotes corresponent fixades per la Junta Directiva.

 

Les demandes de afiliació s’adreçaran per escrit a la junta directiva, acompanyant una copia dels Estatuts legalment autoritzats per el Ministeri competent en Esports i la llista de membres i càrrecs de la junta directiva del club o secció esportiva corresponent, tot amb la prèvia inscripció al Registre d’Entitats Esportives de Govern.

 

La junta Directiva de la FATRI, acceptarà o negarà les sol·licituds de afiliació, en base als principis d’objectivitat i de reglamentació.

 

La pèrdua de condició de soci es produirà en els següents casos:

  • Per voluntat pròpia, comunicada per
  • Per l’extinció o dissolució del club o secció
  • Per la revocació del seu reconeixement per part de l’autoritat
  • Per resolució
  • Per falta de pagament de les llicències o de les quotes a la Federació, Segons el procediment disciplinari previst a l’art 39 dels present estatuts, la pèrdua de condició de membre de la
  • Per qualsevol altra causa prevista a l’ordenament jurídic

 

Article 7. DRETS I OBLIGACIONS DELS MEMBRES FEDERATS :

 

Són drets dels Membres federats :

 

  • Participar amb veu i vot en les assemblees generals, els membres majors d’edat, i als altres òrgans de la federació que en formin part, i a ser elegibles per als òrgans de govern, d’acord amb el que disposen aquests

 

  • Ser informats del funcionament de l'associació i, especialment, de les decisions dels òrgans de govern, de l'estat de comptes i de les relacions de l'associació amb els poders públics i amb Aquest dret es pot exercir sol·licitant la informació corresponent a la Junta Directiva o als altres òrgans estatutaris de govern i, si escau, fent preguntes en l'assemblea general.

 

  • Els socis que hagin fet constar a l'acta el seu vot contrari a un acord i els que no hagin assistit a la reunió on es va prendre i no hagin delegat el seu vot, poden impugnar-lo judicialment si és contrari a la Llei o als Estatuts de la Federació, o si beneficia uns socis, clubs esportius o tercers en perjudici d'uns altres socis, clubs esportius o dels interessos de la federació, en el termini dels trenta dies següents d'haver-lo

 

  • Poder participar en les competicions oficials de caràcter federat organitzades o tutelades per la FATRI i en les competicions oficials d’àmbit internacional, sempre que sigui procedent d’acord amb les reglamentacions i disposicions legals

 

  • Poder sol·licitar la organització de campionats i competicions de Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines associades i el reconeixement oficial de la

 

  • Beneficiar-se de les prestacions o serveis de que la Federació acordi proveir els seus

 

  • Exigir les activitats i actuacions de la Federació i examinar la documentació.

 

  • Conèixer les activitats de la Federació i examinar la documentació prèvia sol·licitud per escrit i dins de els horaris d'atenció al públic de la Federació.

 

  • Participar en les activitats esportives, recreatives, culturals o de qualsevol altra mena que la FATRI pugui

 

  • Separar-se de la federació. Si la persona que se separa consta al Registre com a membre fundador, pot sol·licitar al Registre l’anotació de la seva separació.

 

Són Obligacions dels membres federats :

 

  • Ser lleials als objectius i a les finalitats de la federació i actuar per assolir-los.

 

  • Contribuir al sosteniment de les carregues econòmiques de la FATRI, mitjançant les aportacions ordinàries o extraordinàries que acordin vàlidament els òrgans de Govern i d’administració de la Federació en l’àmbit de les seves competències.

 

  • Complir amb els estatuts, els reglaments federatius i els acords dels òrgans de representació i Govern adoptats vàlidament en l’àmbit de les seves competències.

 

  • Contribuir al compliment de les activitats federatives, tant esportives com de participació amb els òrgans directius, consultius o de Govern, quan sigui

 

  • Comunicar o notificar al Registre d’Associacions del Principat d’Andorra la Federació i al Ministeri competent en Esports tots aquells actes o dades que prevegi la llei o que s’estableixin reglamentàriament i, en tot cas, els següents:

 

  • Els canvis de domicili social
  • Les modificacions o renovacions de la junta Directiva
  • Les modificacions o revisions dels estatuts o reglaments
  • Les convocatòries de les assemblees generals ordinàries o extraordinàries.
  • El Calendari anyal d’Activitats.

 

 

Article 8. INTEGRACIÓ.- La integració de les persones físiques en la Federació es produeix mitjançant l’abonament de la llicència federativa corresponent, per poder federar-se serà imprescindible la inscripció a un club, o secció esportiva, afiliat, a la FATRI, tal com especifica l’article 6.

 

En base als principis d'objectivitat, als presents estatuts i a la reglamentació vigent, la junta Directiva de la FATRI acceptarà o denegarà les sol·licituds de afiliació.

 

En tot cas, no podrà denegar-la si la persona que la sol·licita reuneix les condicions necessàries per a la seva obtenció.

 

Article 9. LLICÈNCIES.- En les llicències hi han de figurar els conceptes mínims següents :

 

  1. Les dates de la persona física o de l’entitat esportiva federada

 

  1. La quota corresponent a la FATRI

 

  1. Data i any de la llicencia en

 

  1. L’import de la cobertura corresponent a l’assistència sanitària quan es tracti de persones físiques.

 

A proposta de la Junta Directiva, l’Assemblea General podrà incloure aquells altres conceptes econòmics que es consideren necessaris i en especial la assegurança de responsabilitat civil i de danys a tercers, que s’haurà de contractar amb una de les entitats asseguradores d’Andorra.

 

Article 10. COMPETICIONS : Les competicions esportives es classifiquen en :

 

  1. Competicions de caràcter Federat
  2. competicions de caràcter NO Federats
  3. Competicions d’àmbit nacional
  4. Competicions d’àmbit internacional o portades a terme a l’estranger

 

Article 11. CARACTER FEDERAT I NO FEDERAT.- Es consideren competicions de caràcter federat les promogudes, organitzades o tutelades per la FATRI. Aquestes competicions poden ser de diferents àmbits i amb participació d’esportistes professionals o afeccionats.

 

Es consideren competicions de caràcter NO federades les que promogui i organitza qualsevol entitat esportiva legalment reconeguda, les quals tindran el caràcter d’homologades si prèviament han estat acceptades per la FATRI.

 

Article 12. SELECCIÓ NACIONAL.- Es competència directa de la FATRI, l’elecció dels esportistes que han d’integrar les seleccions nacionals i es obligació dels clubs i seccions esportives federades facilitar l’assistència dels esportistes a les convocatòries que tinguin lloc per a la preparació i participació de les seleccions andorranes en les competicions programades.

 

Article 13. ASSEGURANÇA EVENTS.- Tota activitat o competició esportiva, ja sigui federada o no, obliga la entitat organitzadora, si les seves característiques o particularitats ho exigeixen, a la concentració prèvia d’una especialitat especifica d’assegurança que cobreixi els eventuals danys i els perjudicis ocasionats a tercers amb motiu de la seva celebració.

 

TITOL II. ÒRGANS DE GOVERN I DE REPRESENTACIÓ

 

Article 14. ÒRGANS DE GOVERN.- L’òrgan sobirà i de govern i gestió de la Federació són l’assemblea General i la Junta Directiva, respectivament, així com les comissions delegades de la junta directiva.

 

Article 15. L’ASSEMBLEA GENERAL : L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de la FATRI, i hi seran representats els diferents estaments esportius, l’elecció dels quals s’efectuarà mitjançant sufragi lliure, igual, directe i secret, per i entre els components federats de tots els estaments de les seves especialitats esportives, d’acord amb la representativitat que s’estableix a continuació :

 

  • PRESIDENT: El president de la Junta Directiva de la

 

  • LA JUNTA DIRECTIVA .

 

  • - El President de cada club esportiu d'Andorra, secció d’acció esportiva, o la persona acreditada, associats a la Federació que estigui inscrit o inscrita en el Registre d'Entitats Esportives del Govern, sempre que les entitats que representen tinguin una antiguitat mínima de afiliació dos anys. A part del President o persona acreditada a cada club, per cada 40 associats del club, aquest podrà designar un representant més en l'Assemblea General, amb un màxim de quatre representants de club, comptant el President del mateix club.

 

  • - Els esportistes Federats de cada club o secció esportiva, estaran representats per un membre del seu club esportiu o secció d’acció esportiva, que representarà totes les llicències competitives a raó de 1 vot per cada llicència competitiva del seu club o secció esportiva, entenent en una competició o activitat esportiva organitzada o homologada per la Federació Andorrana de Triatló dins de la darrera temporada esportiva.

 

- ESTAMENTS D’OFICIALS I TECNICS ESPORTIUS: Són els representants dels tècnics vinculats a la federació i que tenen que tenir com a mínim dos anys consecutius de

 

llicencia en vigor i en el cas dels oficials, poder actuar com a jutge general d’una prova. Seran escollits per sufragi d’entre els membres dels seus respectius col·lectius sempre i quan el col·lectiu a qui pertanyent tingui igual o més de 20 llicències i en la proporció d’un representant per cada fracció de 20 llicències. El seu mandat de representació és de 2 anys.

 

Tots els representants anteriorment esmentats, hauran de ser Andorrans o residir legalment en el principat d’Andorra i ser majors d’edat.

 

Tots els assistents a l’Assemblea hauran de fer-ho en representació d’un club o secció esportiva afiliada a la Federació. Els representants dels tècnics, jutges, àrbitres i els esportistes hauran de ser majors d’edat (18 anys) amb una antelació mínima de vuit (8) dies naturals a la celebració de l’assemblea general, tots els clubs o seccions esportives i els representants de col·lectius tècnics, jutges o àrbitres i esportistes hauran de Comunicar fefaentment a la Federació, el nom i cognoms de les persones designades per representar-les, en funció del que es preveu anteriorment quant a nombre de federats.

 

Abans de l'inici de la reunió, la Junta Directiva els hi lliurarà la corresponent acreditació.

 

Per tal  de  fomentar    la    participació democràtica de    tots    els    membres amb llicència federativa, aquests podran assistir a l'Assemblea General amb veu, però sense vot. Podran assistir en les mateixes condicions tots els membres dels òrgans directius dels clubs o les seccions esportives que estiguin afiliades a la Federació.

 

Els acords de l'assemblea general vinculen tots els membres afiliats. El President de l'Assemblea General forma part de la Junta Directiva de la Federació.

 

L’assemblea general no pot delegar en la junta directiva, i l’assemblea i la junta en el president, les funcions que aquesta Llei els assignen de manera imperativa.

 

Article 16. CONVOCATORIA DE L’ASSEMBLEA GENERAL : Entre la convocatòria de l'assemblea i la seva realització han de transcórrer com a mínim 30 dies naturals. Les convocatòries s´han de fer mitjançant escrit o correu electrònic dirigit a cadascun dels membres i han d'indicar la data, l'hora i el lloc de la realització de l'assemblea, i l'ordre del dia, i s'han d'anunciar com a mínim en una publicació diària d’àmbit andorrà. La informació sobre les matèries objecte de l'assemblea ha de posar-se a disposició dels membres a la seu de la federació amb 15 dies naturals d'antelació a la celebració de l'assemblea.

 

Article 17 : COMPETÈNCIES DE L’ASSEMBLEA GENERAL.- Sense perjudici que se'n puguin assenyalar d'altres, s'escau, les competències de l'Assemblea General són les següents:

 

  • Elegir els membres que han de formar part de la junta Directiva. A banda dels supòsits extraordinaris que regulen els presents Estatuts, les eleccions a la Junta Directiva es celebraran cada quatre anys, en la primera assemblea que es

 

  • Aprovar la liquidació de l’exercici econòmic vençut amb el tancament del balanç i el compte de resultats, i aprovar el pressupost de l’exercici econòmic següent.

 

  • Aprovar el pla general d'actuació anual, els programes i les activitats esportives i els seus

 

  • Aprovar l'informe o la memòria de les activitats de l’exercici vençut que ha de presentar la Junta

 

  • Resoldre les propostes que la Junta Directiva i les entitats afiliades presentin a l'Assemblea.

 

  • Aprovar qualsevol modificació o reforma dels estatuts o dels

 

  • El cessament de la junta i, si escau, del president, mitjançant votació de l’assemblea específica sobre aquesta qüestió. La junta, o qualsevol dels seus membres individualment, pot ser cessada per una votació de l’assemblea general, específica sobre aquesta qüestió, que requereix la majoria simple dels assistents i

 

  • Fixar la quantia de les quotes de afiliació i adhesió ordinàries. Establir les quotes extraordinàries o

 

  • Establir i regular el règim disciplinari, tipificant les infraccions, determinar els eximents, atenuants, agreujants, la qualificació de la infracció, l’extinció de la prescripció i les vies de

 

  • La incorporació de l’associació a una altra o a una unió d’associacions, així com la creació d’una altra associació.

 

  • La separació definitiva de l’associació, dels membres, després de l’expedient disciplinari

 

  • Dissoldre la Federació, sempre amb la conformitat del Ministeri competent en

 

  • Votar una qüestió de confiança.

 

Article 18: ASSEMBLEA ORDINÀRIA I EXTRAORDINÀRIA.- Les assemblees generals poden ser ordinàries o extraordinàries.

 

És ordinària l'assemblea que preceptivament ha de fer la FATRI, un cop a l'any per conèixer i decidir sobre qualsevol matèria de la seva competència i, com a mínim, sobre les matèries esmentades als apartats 2, 3 i 4 de l'Article anterior. L'assemblea ordinària s'ha de fer necessàriament dins dels sis mesos naturals següents a l'acabament de l’exercici. La

 

constitució vàlida de l’assemblea general requereix que almenys hi siguin presents o representats la meitat dels membres de dret.

 

La convocatòria de l’assemblea correspon a la junta directiva, que l’ha de tramitar amb un mínim de TRENTA (30) dies d’antelació, adreçant una carta circular o correu electrònic a cada membre, en la qual hi figurarà l'ordre del dia de la reunió, i el lloc, la data i l'hora de la primera i de la segona convocatòria.

 

Si no s’assoleix el quòrum en primera convocatòria, la segona convocatòria es farà amb una diferencia mínima de mitja hora respecte a la primera, pel cas que no hi siguin presents com a mínim la meitat dels membres. En aquest cas, serà vàlida la reunió celebrada en segona convocatòria sigui quin sigui el nombre d’assistents.

 

Son extraordinàries totes les altres assemblees generals que es convoquin durant l’exercici. La junta directiva o una desena part dels socis poden convocar una sessió extraordinària de l’assemblea general. En el cas de la convocatòria a instància dels socis, aquests han d’adreçar la sol·licitud a la junta directiva, que ha de fer efectiva la convocatòria en un termini màxim de vint dies.

 

Els acords de les assemblees s'han d'adoptar amb la majoria simple dels vots presents en el moment de la votació, llevat de la dissolució de la Federació que requerirà els vots dos terços dels membres presents a l'Assemblea i que en tot cas no seran vàlids sense la conformitat del Ministeri competent en Esports, i la modificació dels estatuts, el sistema d’elecció de la junta directiva i la distribució de competències entre l’assemblea i la junta i els motius i procediment de cessament de la junta que ha d’aprovar-se per majoria absoluta dels assistents i representats.

 

El vot serà secret per les eleccions. Per altres qüestions sotmeses a l'assemblea, serà secret si es demanat per una sola persona.

 

Article 19. MESA DE L’ASSEMBLEA GENERAL.- L'assemblea general ha d'estar presidida per una mesa formada per President i els altres components de la Junta Directiva de la FATRI. Ha d'actuar com a Secretari de l'assemblea el secretari de la Federació o qui el substitueixi, el qual n'ha d'estendre l'acta corresponent.

 

Article 20. PRESIDÈNCIA DE LA MESA.- El President, o qui el substitueixi, ha de dirigir els debats concedir i retirar les paraules, fixar els torns màxims d'intervenció, ordenar les votacions i disposar el que calgui per al bon funcionament de l'Assemblea.

 

Article 21. ACTA DE L’ASSEMBLEA GENERAL.- L'acta serà aprovada en la mateixa o posterior Assemblea General.

 

El President i el secretari, han de subscriure l'acta, de la qual cal informar els membres de l'Assemblea i enviar una copia al Ministeri competent en Esports en un termini màxim de un mes des de la data de l'aprovació.

 

Article 22. LA JUNTA DIRECTIVA: La junta Directiva és l’òrgan de Govern, gestió i representació democràtica dels interessos i funcionament de la federació, que la representa en les seves relacions amb tercers i amb els poders públics, inclosa la representació en judici, d'acord amb l'objecte social i els acords de l'Assemblea.

 

De manera especial, són competència de la Junta Directiva les qüestions següents:

 

  • L'admissió d'afiliats.
  • La convocatòria de les assemblees ordinàries i extraordinàries.
  • La presentació a l'assemblea general ordinària, en acabar l’exercici, de l'informe o la memòria de les activitats realitzades i de la liquidació de l’exercici econòmic vençut, amb el balanç i el compte de resultats i el pressupost i el pla general d'actuació anual per a l’exercici següent.
  • El nomenament de comissions delegades de la junta directiva, a la que podran pertànyer persones alienes a la mateixa que, dins de l’àmbit de la seva competència, elevaran les seves inquietuds i propostes a la Junta
  • Negociar, concertar i solemnitzar tota mena d'operacions i En particular, comprar, vendre, permutar i, en general, adquirir, per qualsevol títol, alienar ,gravar per títol onerós, tota mena d'accions, participacions, béns mobles i drets sobre aquests, i també prestar i acceptar garanties personals i real de tota classe, modificar-les i cancel·lar-les.
  • Contractar i acomiadar tot tipus de personal, fixar-ne les condicions i representar en la forma més amplia possible la FATRI, en judici i fora de judici, davant tota classe de tribunals, organismes entitat i autoritats de qualsevol àmbit geogràfic, amb competència en qüestions laborals o de Seguretat Social, exercint les accions i els drets pertinents en defensa de els interessos de la
  • Contractar i subscriure assegurances contra incendis, accidents laborals i assegurances socials i també assegurances que cobreixin qualsevol altre
  • Atorgar totes o part de les facultats i funcions esmentades anteriorment a d'altres persones amb caràcter solidari o mancomunat i revocar, sí s'escau, aquests

 

Les actuacions no atribuïdes pels estatuts a la competència de cap òrgan, corresponen a la junta, llevat que corresponguin a l’assemblea general.

 

Article 23. MEMBRES DE LA JUNTA DIRECTIVA.- La junta directiva ha d'estar integrada per un mínim de cinc membres i un màxim de deu (10). Es mantindrà sempre el nombre senar en la totalitat dels sues membres.

 

Són membres de la Junta Directiva els càrrecs i persones següents :

 

  • El President, que és el de la Federació
  • Un Vice-President
  • Un secretari
  • Un tresorer
  • Els vocals corresponents fins a un màxim total de deu (10), que representin diferents especialitats o disciplines esportives reconegudes estatutàriament.

 

Article 24. GRATUITAT DELS CÀRRECS DE LA JUNTA.- Els membres de la Junta exerceixen els càrrecs gratuïtament, excepte el secretari si escau, que en aquest cas no tindrà dret de vot, i responen de llur actuació davant els socis, afiliats i tercers.

 

Article 25. CONVOCATÒRIA I CONSTITUCIÓ DE LA JUNTA.- La junta es reuneix per convocatòria del president, realitzada amb una antelació mínima de tres dies, que ha de fixar el lloc, el dia i l’hora de la reunió, així com l’ordre del dia. S'ha de fer una reunió per trimestre. Un terç dels membres de la junta poden sol·licitar-ne al president la convocatòria, que aquest haurà de fer efectiva en el termini màxim de cinc dies. Un terç dels membres de la junta poden sol·licitar la inclusió d’una qüestió en l’ordre del dia, amb una antelació de quaranta-vuit hores a la reunió.

 

Per constituir la Junta Directiva és necessari que assisteixin, almenys la meitat dels membres que la componen, i els acords s'han de prendre per majoria simple dels assistents. El vot del president serà diriment en cas d'empat.

 

En cas de no assolir el quòrum indicat en l’apartat anterior en tres convocatòries consecutives, la junta cessa i convoca l’assemblea general per procedir a l’elecció d’una nova junta.

 

La junta també queda vàlidament constituïda, sense convocatòria prèvia en els termes de l’apartat anterior, si reuneix tots els membres i acorden per unanimitat constituir-se en sessió.

 

Article 26. EL PRESIDENT: El càrrec de President haurà de recaure en una persona de nacionalitat andorrana. El President de la FATRI ho és també de l'Assemblea General i de la Junta Directiva, deté la seva representació legal i en presideix els òrgans de Govern.

 

Per a l’exercici de les seves funcions, el president de la FATRI, està investint de les més amplies facultats de representació tant en l’àmbit nacional com internacional d’administració i gestió de la Federació, i li corresponen totes les que no estiguin expressament reservades en aquests Estatuts, a l'Assemblea General.

 

El càrrec de President federatiu és incompatible amb tot altre càrrec directiu de qualsevol altre entitat esportiva, llevat del Comitè Olímpic Andorrà, sempre que el seu càrrec sigui actiu, així com de qualsevol activitat econòmica o empresarial vinculada a la federació.

 

Article 27 : VICE-PRESIDENT: El Vice-president ha d'auxiliar el president en tot el que calgui i ha d'exercir les seves funcions d'acord amb les seves instruccions.

Així mateix, ha de substituir el president en cas d'absència o malaltia.

 

Article 28 : TRESORER: La gestió econòmica de la Federació correspon al tresorer, que té com a funcions especifiques les següents :

 

  1. portar la comptabilitat de la Federació
  2. Proposar els cobraments i pagaments
  3. informar de la situació dels assumptes econòmics pendents i proposar les mesures que consideri adequades per resoldre´ls.
  4. Fer el balanç, els comptes i els pressupostos anuals per presentar-los a l'Assemblea
  5. Donar compte a la Junta Directiva dels membres afiliats o adherits
  6. Autoritzar els pagaments i tota mena de documents bancaris amb signatura mancomunada amb el president o vicepresident, per tal de poder dur a terme millor totes les funcions establertes en tots el darrers apartats, sempre d'acord amb el que s'hagi aprovat pressupostàriament en l'Assemblea La Junta Directiva pot nomenar un administratiu, el qual dura a terme les funcions que expressament se li deleguin sota la supervisió del tresorer.
  7. Controlar i disposar que es portin els llibres de comptabilitat necessaris, on ha de figurar tots els ingressos i despeses de la FATRI amb I' origen d'aquells i la destinació d'aquestes.
  8. Donar compte a la Junta Directiva dels membres afiliats o adherits morosos

 

Article 29 : SECRETARI : Correspon al Secretari :

 

  1. Estendre i autoritzar amb la signatura del president les actes i els certificats de les juntes de Govern i Assemblees generals i fer-ne les convocatòries.
  2. Estendre documents propis de la
  3. Portar els llibres de registre de membres afiliats i
  4. Portar els llibres d'actes de les assemblees generals i de les reunions de la Junta
  5. Facilitar als directius i òrgans de la Federació tota la informació que calgui per a la seva feina i
  6. Fer les estadístiques i preparar la memòria anual de les
  7. Preparar I' execució i la tramitació de tots els
  8. Preparar les reunions dels òrgans de govern i dels òrgans tècnics, podent-hi actuar amb veu però sense
  9. Rebre i expedir la correspondència de tot tipus, i portar un llibre de registre d'entrades i
  10. Redactar la memòria anual de les activitats

 

  1. Fer les gestions i preparar els acords amb tot tipus d'empreses, privades o de I' administració, en particular per a l'obtenció d'ajuts, promocions i subvencions privades en benefici de la FATRI i de l'esport en
  2. Representar la FATRI davant autoritats, òrgans, tribunals i particulars en els termes i amb les limitacions que determinin els poder atorgats per la junta
  3. Les altres funcions que li encarregui la Junta

 

El Secretari és designat per la Junta Directiva a proposta del president. Aquest càrrec pot ser remunerat segons les disposicions legals laborals corresponents, En el cas de que el Secretari tingui el càrrec remunerat no tindrà vot en el si de la Junta Directiva.

 

Article 30 : VOCALS : Correspon als vocals desenvolupar les funcions de col·laboració i tècniques que els confiï la Junta Directiva.

 

Article 31 : DURADA I ELECCIÓ DELS CÀRRECS DE LA JUNTA.- Els càrrecs de la Junta Directiva s’elegiran a l'Assemblea ordinària per un període de quatre anys. El vot serà mitjançant sufragi lliure, directe, igual i secret.

 

La convocatòria per a I' elecció de la Junta Directiva de la FATRI s'ha de dur a terme mitjançant I' acord de l'Assemblea General. La convocatòria ordinària a eleccions a representant d’estaments la realitzarà el president dins dels trenta dies naturals immediats a la seva proclamació i el seu mandat serà per quatre anys. El procediment electoral es regirà pel que disposen aquest estatuts i els seus reglaments específics. En cas de que un dels seus representats no acabes el seu mandat, serà substituït per un dels suplents escollits en les votacions del seu estament.

 

Les candidatures hauran de presentar-se, per tot, amb una antelació de deu (10) dies naturals a la data prevista per a la celebració de les eleccions, en llistes tancades, en les que apareixeran la quantitat de membres i els càrrecs previstos en l'Article 23, i hauran de ser avalades amb la signatura d'almenys set membres de la Federació amb dret a vot segons s'estableix en l'article 15.

 

La junta directiva, que passarà a estar en funcions des del moment de la convocatòria de les eleccions, podrà presentar-se a la reelecció.

 

Per poder ser candidat a president , membre de la Junta Directiva o representants d’estaments , és necessari complir els requisits següents:

 

  1. Ser resident al Principat d’Andorra, ser major d'edat i estar en ple ús de els drets civils i no trobar-se sotmès al compliment de cap sanció inhabilitadora dictada per l’òrgan

 

  1. Ser titular de la llicencia federativa amb una antiguitat mínima dos anys

 

  1. No exercici de funcions de consell o assessorament professional o prestar serveis professionals sota relació laboral, civil o mercantil a la mateixa federació o a qualsevol club esportiu o secció d’acció esportiva. En el cas del president, la incompatibilitat també inclou a les empreses privades dedicades a l’organització de competicions de les modalitats de la federació.

 

Cada candidat només podrà presentar-se per una llista.

 

El Secretari de la Federació rebrà les candidatures que es presentin dins el termini esmentat, i ordenarà la seva publicació en el taulell d'anuncis de la Federació. Aquelles candidatures que hagin estat presentades dins del termini, però que no reuneixin els requisits establerts pels presents estatuts, seran rebutjades.

 

Una vegada exhaurits els altres punts de l'ordre del dia previstos per l'Assemblea General, abans d’entrar en les votacions es constituirà la Mesa electoral, formada per President i el Secretari de la Federació i per una persona més per cada una de les candidatures presentades designada per les mateixes, que no podrà figurar entre els que es presentin.

 

La Mesa electoral té les funcions següents: a) Conèixer i resoldre les reclamacions que presentin els membres l'Assemblea respecte al cens o a les llistes electorals. b) Admetre o refusar les candidatures i la seva proclamació. c) Decidir, a instància de qualsevol membre de l'Assemblea o candidat, o per iniciativa pròpia, sobre qualsevol incident sorgit en el curs del procés electoral que pugui constituir una infracció o desviació de la normativa electoral o que pugui afectar els principis de publicitat, igualtat d'oportunitat, llibertat, no discriminació i secret de vot, que han d'estar presents en tot el procés electoral. d) Publicar els resultats de les eleccions i dur a terme les comunicacions que s'estableixin legalment .

  1. En general, conèixer i resoldre les reclamacions que presentin els membres de l'Assemblea o els candidats en qualsevol fase del procés electoral

 

Les eleccions s'han de fer pel sistema de llista tancada. Es lliuraran als membres de l'Assemblea amb veu i vot tantes paperetes com candidatures es presentin, més una en blanc. A la candidatura han de figurar els noms de els membres de la candidatura encapçalats pel candidat a president . Aquest distribuirà els diferents càrrecs entre els membres de la candidatura després de l’elecció. Les candidatures han de tenir, com a mínim, un nombre de candidats no inferiors als 2/3 dels càrrecs elegibles i la presència d’homes i dones reflecteixi la proporcionalitat de gènere pel nombre de llicències agafant per referència les de la temporada anterior a les eleccions, però en tot cas amb un mínim de tres dones.

 

El vot és secret. Els membres amb dret de vot dipositaran la papereta escollida en una urna instal·lada en la Mesa Electoral i, una volta finalitzada la votació el Secretari realitzarà l'escrutini de viva veu, proclamant el resultat.

 

No s'admetran els vots per correu i s’acceptarà un màxim de dues delegacions de vot a un mateix membre de la federació, a part del seu vot particular.

 

Si només es presentés una sola candidatura, en l'Assemblea General no serà necessària la votació, sinó que serà proclamada electa.

 

En cas d'empat es farà una segona votació entre els empatats, mitja hora després d'haver finalitzat el recompte de vots, en cas de nou empat es convocarà una nova assemblea.

 

Article 32 : MANCA DE CANDIDATURES.- Cas de no presentar-se cap candidatura, la Junta Directiva sortint continuarà regint i administrant la Federació i convocarà noves eleccions en el termini de tres mesos en reunió Extraordinària.

 

Article 33 : SUBSTITUCIÓ DE MEMBRES DE LA JUNTA.- La substitució d'algun membre de la Junta per cessament, defunció o dimissió, haurà de ser aprovada per l'Assemblea general que s'ha de pronunciar sobre aquesta qüestió.

 

Article 34 : CESSAMENT O SUSPENSIÓ DELS MEMBRES DE LA JUNTA.- El cessament o

suspensió dels membres de la Junta Directiva es produirà per les causes següents :

 

  • Acabament del mandat natural per al qual van ser
  • Per voluntat pròpia expressada per
  • Pèrdua de qualsevol de les condicions necessàries per ser elegits
  • Mort o incapacitat que impedeixi l’exercici del càrrec.
  • Decisió disciplinaria
  • Aprovació d'un vot de

 

TITOL III RÈGIM DOCUMENTAL I ECONOMIC

 

Article 35 : REGIM DOCUMENTAL : Integren el règim documental de la FATRI:

 

  • Els llibres d'actes, on s'ha de consignar el contingut de les reunions de l'Assemblea General i de la Junta Directiva, amb indicacions de la data, els assistents, els assumptes tractats i els acords

 

  • Les actes de l'Assemblea General, signades pel president i el secretari

 

  • Les actes de la Junta Directiva, signades pel president i el secretari de la Junta

 

  • El registre d'entitats federades, on s'han de fer constar de manera diferenciada els membres afiliats, dels quals s'ha de consignar, com a mínim, la denominació del club o secció esportiva, el seu domicili, el president de l'entitat o el responsable de la secció adherida i les especialitats esportives que

 

  • El balanç, el compte de pèrdues i guanys i la memòria econòmica, els quals s'han de formalitzar durant el primer quadrimestre següent a l'acabament de l'exercici.

 

  • Els llibres de registre de socis, d'actes, d’inventari de béns i els llibres de comptabilitat, que podran ser consultats per tots els socis, i han de ser diligenciats pel Registre d'Associacions, i firmats pel President i pel

 

  • Tots els documents, instruments o llibres auxiliars que es considerin oportuns per al millor compliment dels objectius de la Federació d'acord amb el que disposa en aquests Estatuts, així com els que legalment siguin requerits en cada

 

Article 36 : REGIM ECONÒMIC : El sistema econòmic de la Federació és el de pressupost i patrimoni propi, i s'han d'aplicar les normes econòmiques establertes en aquests Estatuts i la normativa vigent o la que en un futur es pugui dictar. Així mateix, s'ha de portar, almenys, un llibre diari, inventaris, balanços i comptes anuals.

L’exercici econòmic de la federació coincideix amb la temporada esportiva, és a dir, del 1 de novembre al 31 d’octubre de l’any següent.

 

Article 37 : COMPTES ANUALS.- La Junta Directiva de la Federació ha de formular, dins dels tres primers mesos de l'exercici, i presentar a l'Assemblea General, dins dels sis primers mesos de l'exercici, els seus comptes anuals, que han de comprendre el balanç, el compte de pèrdues i guanys, el pressupost de l'exercici i la memòria d'acord amb aquestes disposicions.

 

Els comptes anuals i els pressupostos han de ser al domicili social un mínim de quinze dies abans de l'Assemblea a disposició dels seus membres, els quals en podran demanar una copia, que se’ls ha de lliurar abans que se celebri l'assemblea.

 

No es possible la presentació i aprovació de pressupostos anyals deficitaris, llevat d'autorització del Ministeri competent en esports.

 

Article 38 : INGRESSOS.- Constitueixen els ingressos de la FATRI:

 

  1. Les subvencions, tant ordinàries com extraordinàries, que siguin concedides pels òrgans de l'Administració pública.
  2. Els béns i drets que rebi per herència, llegat o donació.
  3. Les quotes dels seus membres afiliats o adherits i de les llicències federatives.
  4. Els fruits, les rendes i els interessos dels seus béns
  5. Els préstecs o crèdits que se li
  6. Els ingressos que obtingui en relació amb l'organització de proves o activitats
  7. Les ajudes rebudes d'empreses o particulars per a la promoció i desenvolupament de l'esport Triatló, Duatló, Aquatló, i altres disciplines associades a
  8. Qualsevol altre ingrés acceptat i aprovat per la Junta

 

 

TÍTOL IV.- RÈGIM DISCIPLINARI

 

Article   39:   INFRACCIONS,  SANCIONS   I   PROCEDIMENT   SANCIONADOR.-   Els

incompliments per part dels socis vers els Estatuts i els deures que els imposin, i les actuacions contraries a dret poden ser qualificats com a infraccions lleus, greus o molt greus.

 

I-  Infraccions

 

Són infraccions Lleus:

  1. Ocasionar o ser responsable de perjudicis lleus en el patrimoni o en el bon nom de la federació.

 

  1. Que els membres de la Junta Directiva no assisteixin a les reunions sense cap causa

 

  1. En general, l’incompliment de qualsevol precepte d’aquests Estatuts, sempre que no provoqui un perjudici per a la federació o per als associats o que la infracció no hagi estat qualificada de greu o molt greu

 

Són infraccions greus:

  1. No respectar o complir de forma deliberada els acords adoptats vàlidament pels òrgans de la federació.

 

  1. Provocar, per acció o per omissió, perjudicis greus en el patrimoni o en el bon nom de la federació.

 

  1. No abonar qualsevol derrama o quota extraordinària acordada vàlidament per l’òrgan competent en el moment en què es

 

  1. L’incompliment de qualsevol precepte d’aquests Estatuts si provoca un perjudici per a la federació o per a qualsevol dels associats, excepte si la infracció ha estat qualificada de lleu o molt
  2. La reincidència en dues infraccions lleus pot comportar que l’òrgan competent qualifiqui de greu el fet

 

Són infraccions molt greus:

 

  1. Posar en perill o provocar, per negligència o mala fe, perjudicis molt greus en el patrimoni o en el bon nom de la federació.

 

  1. Actuar en l’exercici de l’activitat professional de forma deslleial envers la federació o qualsevol dels seus

 

  1. La reincidència en dues infraccions greus pot comportar que l’òrgan competent qualifiqui de molt greu el fet

 

  1. La falta de pagament de les llicències o de les quotes a la Federació.

 

II. Sancions

 

  1. D’acord amb els principis d’adequació i proporcionalitat, les sancions que poden imposar-se als membres de la federació per les infraccions comeses són les següents:

 

  1. Per infraccions lleus: avís, amonestació.

 

  1. Per infraccions greus: suspensió temporal de la condició de membre de la federació per un termini de un any

 

  1. Per infraccions molt greus: baixa definitiva de la condició de membre de la federació.

 

  1. L’avís o amonestació consisteix en un escrit dirigit a la persona per informar-lo dels punts que ha infringit i per demanar-li que corregeixi un comportament no adequat i que no hi

 

  1. L’aplicació i la duració de la baixa temporal es fixaran d’acord amb la gravetat de la infracció, i comportarà la suspensió temporal de l’exercici dels drets i deures com a membre de la federació i també de l’exercici dels càrrecs que hi pogués

 

  1. En el cas que s’hagi sancionat a un soci amb un dues baixes temporals, es pot aplicar la baixa definitiva de la condició de membre de la federació.

 

III. Procediment sancionador

 

  1. L’òrgan competent per instruir els expedients sancionadors el formen tres membres de la Junta Directiva escollits per la mateixa Junta

 

  1. La incoació dels expedients sancionadors es pot iniciar d’ofici per l’òrgan instructor o a instància de qualsevol membre de la federació.

 

  1. Quan s’incoï un expedient sancionador, s’ha de comunicar mitjançant una carta certificada amb avís de recepció al soci de la federació subjecte de l’expedient, per informar-lo de les presumptes infraccions que hagi pogut cometre i de les sancions que

 

Tanmateix, se li ha de concedir un termini no inferior a 15 dies perquè pugui ser escoltat i perquè proposi les al·legacions que consideri pertinents.

 

  1. El presumpte infractor ha de manifestar les al·legacions per escrit i adreçar-les a la Junta Directiva de la federació mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i dins del termini establert, que no pot ser inferior a set

 

  1. Quan la Junta Directiva rebi les al·legacions, les ha de trametre a l’òrgan instructor el qual, en un termini mínim de 15 dies i un màxim d’un mes des de la data de recepció de l’escrit d’al·legacions, ha de decidir si arxiva definitivament l’expedient sancionador o si, en cas contrari, les actuacions s’eleven a proposta de resolució o sanció.

 

  1. La decisió de l’òrgan instructor, tant en un sentit com en un altre, s’ha de notificar per carta certificada amb avís de recepció al soci subjecte de l’expedient en el termini màxim d’una

 

  1. La proposta de sanció ha de ser motivada i ha de contenir com a mínim els aspectes següents:

 

  1. Els fets objecte de l’expedient

 

  1. El tipus d’infracció que comporten els fets

 

  1. El responsable o l’autor de la infracció o de les

 

  1. La sanció que l’òrgan instructor proposa per al responsable o per a l’autor de la infracció o de les

 

  1. Quan s’hagi establert la proposta de sanció i s’hagi notificat al soci subjecte de l’expedient sancionador, s’ha de convocar l’Assemblea General que per majoria simple ha de decidir sobre la procedència o la improcedència de la sanció proposada i, en conseqüència, si s’ha de

 

  1. La resolució de l’expedient sancionador s’ha de notificar a la persona interessada mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i en el termini màxim d’una setmana des que l’Assemblea General ha pres l’acord

 

  1. Sense perjudici dels recursos judicials que escaiguin, el soci sancionat té dret a recórrer la sanció que se li ha imposat davant de la Junta Directiva de la federació mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i en el termini de UN MES a comptar de l’endemà de la notificació de la resolució de l’expedient

 

La interposició del recurs esmentat suspèn l’eficàcia de la sanció imposada fins a la data de la resolució.

 

Transcorregut aquest termini sense que s’hagi interposat el recurs esmentat davant de la Junta Directiva, la sanció esdevé ferma i definitiva.

 

  1. Després de rebre l’escrit de recurs, la Junta Directiva l’ha de traslladar a l’òrgan d’apel·lació, el qual el componen un mínim de DOS membres de la Junta Directiva que no han format part de l’òrgan instructor de l’expedient

 

  1. L’òrgan d’apel·lació ha de notificar la resolució del recurs a la persona interessada mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i en el termini màxim de quinze dies des de la data de la resolució del

 

  1. Els terminis computen per dies hàbils.

 

  1. Tots els recursos proposats ho són sense perjudici dels recursos judicials que

 

TITOL V. ÀMBIT JURISDICCIONAL

 

Article 40 : RECURSOS FEDERATIUS I COMPETÈNCIA JURÍDICA.- Contra tots els actes i acords dels òrgans de la "Federació Andorrana de Triatló, Duatló, Aquatló i Disciplines Associades (F.A. T. R. l.)" es podrà recórrer, una vegada esgotats els recursos Federatius, a la Comissió Jurídica Esportiva. Aquest és l'ens adscrit orgànicament al Ministeri competent en esports que, actuant amb total independència, decideix en darrera instància administrativa sobre les qüestions en matèria esportiva de la seva competència. Les resolucions de la comissió Jurídica Esportiva exhaureixen la via administrativa.

 

 

TITOL VI. REFORMA I DISSOLUCIÓ DELS ESTATUTS

 

Article 41. REFORMA : Per procedir a la reforma i modificació dels estatuts és necessari que s'acordi en Assemblea general extraordinària per majoria absoluta dels vots dels assistents.

 

A la convocatòria de l'Assemblea, s'ha d'indicar clarament els articles que seran objecte de la reforma o modificació i s'ha d'anunciar als membres de l'Assemblea, que disposaran d'una còpia de les modificacions proposades a la Secretaria de la FATRI, amb una antelació de quinze dies a la data de l'Assemblea.

 

Un cop acordada la modificació o reforma dels estatuts, se'n remetrà una còpia al Ministeri competent en Esports, per que doni la seva conformitat, així com al Registre d'Associacions del Principat d'Andorra.

 

Article 42 : DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ : La FATRI s'extingirà com a tal per les causes següents:

 

  • Acord de l'Assemblea General, convocada a aquets efecte, adoptat per una majoria de dos terços dels membres de la FATRI, sempre que representin la majoria dels membres amb dret a vot de l'Assemblea.
  • La revocació del seu reconeixement per part de l'autoritat
  • La fusió o absorció amb altres federacions
  • Resolució judicial motivada
  • Imperatiu legal
  • La inactivitat esportiva durant més de dos anys
  • Qualsevol altra causa prevista a l'ordenament jurídic

 

Acordada la dissolució, la mateixa assemblea anomenarà una Comissió Liquidadora, que substituirà durant el període de liquidació la Junta Directiva i tindrà plenes facultats per al compliment de la mateixa missió.

 

Concretament correspon als liquidadors l’administració de l’associació a partir del moment del seu nomenament per tal de:

  1. Cobrar els crèdits
  2. Vetllar pel patrimoni social i administrar-lo amb diligència fins que s’hagi
  3. Liquidar el patrimoni i pagar els
  4. Aplicar el patrimoni o el líquid sobrant a les finalitats previstes als estatuts, que en cap cas poden autoritzar el repartiment entre els socis o la cessió a persones o entitats amb afany de
  5. Sol·licitar al Registre d’Associacions la cancel·lació de l’associació.
  6. Realitzar totes les altres operacions de liquidació que resultin necessàries al bon fi de l’associació.

 

 
   

 

 

LA FEDERACIÓ ANDORRANA DE TRIATLÓ, DUATLÓ, AQUATLÓ, i altres disciplines

associades, d'anagrama FATRI, destinarà el 10% dels seus recursos econòmics, oficials i privats, a la subvenció de les activitats organitzades per les entitats afiliades que hagin estat previstes en el calendari oficial de cada temporada.

 

La sol·licitud per obtenir aquesta subvenció es farà seguint les instruccions i terminis que la federació estableixi.

 

Aquesta subvenció es pot demanar per realitzar activitats reconegudes per la federació i dins de l'àmbit nacional.

 

La federació comunicarà als sol·licitants les subvencions aprovades.

 

La federació farà efectiva el pagament de la subvenció un cop rebuda la subvenció de Govern. En el cas dels recursos privats es pagaran un cop cobrats.

 

Totes les entitats afiliades tenen dret a demanar una subvenció i un màxim de dos.